Adj' Isten Farmerek!
Üdvözöllek Benneteket a megújult szigetünk megújult ismertetőjében.
A következőkben szeretném bemutatni Nektek a sziget változásait, és az újdonságokat.
Mit is nyújt nekünk a Bahamarama szigete?
Hogyan juthatunk el a szigetre?
A szigetre való eljutás már egy ideje a Bölcs Tölgy megfelelő rúnájának kiváltása után érhető el, amire eddig 200 csillagot kellett beáldoznunk. Azonban ez a jövőben megváltozik, mostantól csak 50 csillagba fog kerülni a kiváltás. Itt szeretném is jelezni, hogy nem kell aggódniuk azoknak, akik már korábban kiváltották, ugyanis az új rendszerben ők jobb pozícióból indulnak majd! Ennek megfelelően a leírás során néhány esetben külön fogom választani, hogy melyik csoportra milyen feltételek vonatkoznak.
A szigetre a farmunk térképén található hajó segítségével juthatunk el. Amíg nem váltottuk ki a Tölgyön az engedélyt, egy csillag szimbólum jelzi ezt számunkra. Mivel a tölgy a 14. szinttől érhető el, leghamarabb ezen a szinten válthatjuk ki a szigetet.
Ilyenkor a hajóra kattintva a Bölcs Tölgy fog előjönni. Amennyiben a kezdő 25 farmaranyas rúna ki van váltva, rögtön elérhető a sziget aktiválása is:
Természetesen akinek korábban már megvolt a szigete, most nem kell tennie semmit, a hajó segítségével egyből eljuthat az új bahamára.
Fontos változás, hogy a hajóra kattintva nem egyből a szigetes birtokunkra jutunk, hanem a sziget térképe fog megjelenni számunkra a farmos térkép helyett. Ezen a térképen a normálhoz hasonlóan több választási lehetőségünk van. A kikötőben található hajóval visszamehetünk a farmos térképre, de választhatjuk a szigetes szántónkat (jobb szélső részen a házikó) vagy az újdonságnak számító Maja majmok szentélyét is (bal felső sarokban található építmény). A térkép magában hordozza a későbbi fejlesztések, újabb területek bevezetésének lehetőségét is.
Hogyan és miket termelhetünk a szigeten?
A termelés feltételei alapvetően nem változtak, tehát minden ugyanúgy működik továbbra is mint a farmon. Szántóföldi növényeket, fákat termeszthetünk; állatokat tarthatunk és tenyészthetünk a tenyésztelep segítségével, valamint bizonyos kergés tárgyakat is kihelyezhetünk. A megújulás nem hozott magával sem új növényeket, sem új állatokat, tehát az eddig megszokottakkal foglalkozhatunk továbbra is.
Alapvető változás azonban, hogy az egyes játékelemek elérésének joga a továbbiakban nem lesz szinthez kötve, ezeket a jogokat a jövőben a Maja majmok szentélyében válthatjuk ki, ahol még egyéb más funkciókat is aktiválhatunk. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy valamilyen szinten magunk döntsünk arról, hogy mit is szeretnénk termelni a területünkön. Persze ez nem azt jelenti, hogy mindenki az 5. szinten licsit fog termelni, de ha valaki célirányosan a licsi termesztésének jogára hajt, akkor egyéb növények vagy állatok kiváltásának terhére hamarabb hozzájuthat, mint a régi rendszerben, ahol minden szinthez volt kötve. Természetesen a szentélynek is megvannak a maga sajátosságai, amiről egy külön topikban olvashattok:
Maja majmok szentélye
Nem csak a termesztés, hanem a piacon és a gazdaboltban való elérés joga is együtt jár a rúnák kiváltásával. Tehát amíg nem szereztük meg egy ól megvásárlásának és ezzel az adott állat előállításának a jogát, addig a piacon sem kereskedhetünk vele!
Miként épül fel a szintrendszer?
Ha már a szinteket említettem az előbb, ideje szót ejteni a másik fontos változtatásról, nevezetesen a szintrendszer átalakításáról. Sok panasz érkezett, hogy sokáig tart a szintlépés. Éppen ezért a nagyobb terület mellett (amit nemsokára részletezni is fogok) új szintrendszer lép életbe, ami összességében elősegíti a gyorsabb előrehaladást.
A régi rendszerben 33 szint létezett, ez a megújulás során 199-re emelkedett! Nem kell megijedni, nem a 33. szinttől folytatódik a számozás, ugyanis az új rendszer 199. szintjének eléréséhez szükséges bahama tapasztalatpont (BTP) sokkal kevesebb mint a régi rendszer 33. szintjéhez szükséges mennyiség! Tehát kevesebb tapasztalatpont van felosztva 33 helyett 199 felé - magyarul nem lesz hiány a szintlépésekben.
A szigetre lépve a szintjelző csík a megszokott kinézetű lesz.
A képen azonban észrevehető egy változás: a csillag helyén egy új fizetőeszköz, az arany banán mennyisége szerepel. Ahogy a bevezetőben említettem, a Maja majmok szentélye hasonló a Bölcs Tölgyhöz. Ahogyan a Tölgynél csillagért válthatunk ki dolgokat, úgy a szentélyben arany banánra lesz szükségünk.
A szigeten történő szintlépésért eddig nem kapunk se csillagot, se farmaranyat. Ez a jövőben sem fog változni. Azonban minden egyes szintlépéskor 5 arany banánnal leszünk gazdagabbak. Elképzelhető, hogy a későbbiek során gazdaköri feladatok, vagy eventek során is szerezhető lesz jutalomként, jelenleg viszont csak a szintlépés az egyetlen lehetőség a mennyiség gyarapítására.
Matrica
Azok a gazdák, akik még a megújulás előtt kiváltották a szigetet, gazdagabbak lesznek egy matricával, ami a zöld hátterű Sikerek résznél található meg az album végén a mesterséges matricák között. A matricára húzva a kurzort szövegbuborékban jelenik meg a régi rendszerben megszerzett TP mennyiség.
Milyen változásokon esett át a fő területünk, amit korábban is használhattunk?
Az újdonságok mellett továbbra is nagy szerep jut a szigetes szántónak (hivatalos nevén ültetvénynek), ahol az érdemi munkát végezhetjük. Ez a rész gyakorlatilag a régi rendszerben mint "a" szigetként ismert területnek a továbbfejlesztése, ami most be lett építve az új térképes rendszerbe. A térképen a jobb szélső részen található.
A terület grafikailag megújult, emellett nagyobb tér is jut a gazdálkodásra. Azonban bizonyos mértékben "kompatibilis" a régi szigettel, ami megkönnyíti az átállást.
A sziget 5 területre lett felosztva, amit az alábbi ábra szemléltet (zone=zóna/övezet/terület):
Most szeretnék visszakanyarodni a korábbi megjegyzésemhez, amely szerint a szigetet az újítás előtt és után kiváltókra más feltételek vonatkoznak.
Akik az újítás után váltják ki a szigetet 50 csillagért, azok számára a kiváltás után csak a 0. számú zóna lesz használható kezdetben; a többi részt dzsungel borítja, ezért gazdálkodásra alkalmatlan. A maradék 4 részt egyesével lehet kiváltani a Maja majmok szentélyében arany banánokért cserébe, és így fokozatosan vonható művelés alá az egész terület (kicsit hasonlít a rendszer az erdei tisztás kitakarításához). A kiváltásról bővebb információt a szentély ismertetőjében találtok, amit IDE kattintva érhettek el.
Akik már kiváltották az újítás bevezetése előtt a szigetet 200 csillagért (vagy még korábban pilótapontért), azok számára a 4. zóna kivételével az összes terület rögtön a változtatás után elérhető lesz. Ha kicsit jobban megfigyeljük, akkor a nulladik, első, második és harmadik zóna összessége éppen megegyező méretű és alakú terület, mint a régi rendszerben elérhető szigetünké. Ebből következően tehát aki már kiváltotta a szigetet, azt nem fogja területveszteség érni, sőt valószínűsíthetően még a régi rendszerben kirakott elrendezés is megmarad az átállás után. Így most már az is érthető talán, hogy a továbbiakban miért kerül majd csak 50 csillagba a szigetre való eljutás: a cél az hogy hamarabb eljuthassanak ide a játékosok, és inkább a szigeten dolgozzanak meg a további fejlődésért ahelyett, hogy plusz 150 csillagot kellene gyűjteniük a farmos előrehaladás terhére.
A terület valódi bővülése a 4. számú zóna, ezt mindenkinek ki kell váltania a szentélyben.
Milyen építmények találhatóak ezen a területen?
1. - Térkép
Visszajutás a sziget térképére.
2. - Víztartály
Itt tölthetjük fel a trópusi víztartályunkat. Ez nem egyezik meg a farmon található vízzel! Egy egység ára 2 CSP. Emellett a szupertáp és szupertrágya készletünket is megtekinthetjük, illetve feltölthetjük itt.
3. - Pajta
Itt tárolódik el minden, amit megtermeltünk. Közös a normál farmterülettel. Részletes ismertetőt itt találsz róla.
4. - Tanyaház (Bahama bár)
A tanyaházban teljesíthetünk megrendeléseket jó kis jutalmakért, de innen érhető el a csibeszoba és a növénynemesítés is. Ez az ablak is közös a normál farmon megjelenő tanyaházzal. A megrendeléseket illetően érdemes megjegyezni, hogy a szigetes megbízásokkal csak egy megrendelő bombáz minket - ő Bari Mari. A tanyaház ismertetőjét IDE kattintva érhetitek el.
5. - Malom
Ebben a malomban készíthetünk tápot a szigetes állatainknak. Működését és felépítését tekintve megegyezik a farmos malommal, amiről itt olvashatsz bővebben.
6. - Trágyadomb
Itt tekinthetjük meg a trágyakészletünket (ez is közös a főfarmmal).
7. - Farmcímer
Az egyéni farmcímer változtatásának lehetősége itt is adott, ide kattintva több információt is találhatsz róla.
8. - Munkások
Kedvenc munkásaink a szigeten sem hagynak cserben minket, itt a részleteket is megtalálhatod.
Egyeseknek talán hiányérzete támadhatott ezen felsorolás végigolvasása után. Nem tévedésről van szó, a Tikibolt valóban lekerült az ültetvényről (ezzel is sikerült némi helyet felszabadítani). Ez azt jelenti, hogy a szigettel kapcsolatos gazdabolti teendőinket ezentúl csak az oldalsávon található piros kosár ikon alatt található menük segítségével oldhatjuk meg.
Összességében milyen változásra is kell számítaniuk azoknak, akik már az újítás bevezetése előtt kiváltották a szigetet?
Azok, akik a 27 szint felett vannak, kezdő aranybanán készletet is kapni fognak. 28. szinten levők tízet, a 29. szinten levők húszat; és így tovább szintenként tízzel többet.
A szint-táblázat jelenleg még nem elérhető, türelmeteket kérjük! Igyekszünk minél hamarabb pótolni a hiányosságot.
Jelenlegi információink szerint a szintek átszámítása a régi rendszerből az újba nem a meglevő TP mennyiség, hanem az aktuális sziget-szint alapján fog történni, a következőképpen:
Kezdő aranybanán mennyiséget nem fogunk kapni, kivételt egyedül az 5 legmagasabb szint képez. Zárójelben jeleztem, hogy melyik kamra melyik szinttől kezdve lesz automatikusan aktív (bővebbet erről a szentély ismertetőjében olvashattok.) Azoknak az állatoknak, fáknak, ólaknak a szobrai automatikusan ki lesznek váltva, amelyeket a játékos a szintje alapján birtokolhatott a régi rendszerben.
Lista jelleggel igyekeztem összegyűjteni azon szigethez kapcsolódó játékelemek ismertetőjének linkjét, amelyek külön topikban vannak részletezve: